آمازون و هوش مصنوعی

4.9
(37)
آمازون ابزارهای هوش مصنوعی را برای رقابت با ChatGPT، مایکروسافت و گوگل راه اندازی می کند

آمازون ابزارهای هوش مصنوعی را برای رقابت با ChatGPT، مایکروسافت و گوگل راه اندازی می کند

 آمازون می خواهد به بستر هوش مصنوعی تبدیل شود. این غول تجارت الکترونیک به تازگی مجموعه ای اختصاصی از فناوری های هسته ای هوش مصنوعی را معرفی کرده است که شرکت ها می توانند از آنها برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد استفاده کنند، دقیقاً مانند مایکروسافت که از OpenAI GPT-4 به عنوان پایه و اساس گپ جدید بینگ استفاده می کند.
این برنامه که Amazon Bedrock نام دارد، مجموعه ای از مدل های پایه (FM) است که بخشی از ابزار خدمات وب آمازون (AWS) است. این شامل مدل‌های اختصاصی مانند Titan و همچنین FM از آزمایشگاه‌های AI21، Anthropic و Stability AI است.
همچنین ‘گفته می شود ChatGPT بیشتر شبیه یک «هوش بیگانه» است تا مغز انسان
اندی جاسی، مدیرعامل آمازون به CNBC گفت: «آنها مدل‌های بزرگ زبانی هستند که می‌توانید این تجربیات مولد هوش مصنوعی را در بالای آنها بسازید و فقط باید آنها را برای موارد خاص برنامه‌هایتان تنظیم کنید». هوش مصنوعی مولد نوعی هوش مصنوعی است که قادر به ایجاد محتوای جدید مانند تصاویر، متن و حتی ویدیوها و موسیقی است.
از آنجایی که سایر شرکت‌های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت به روند مولد هوش مصنوعی که با راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر گذشته منفجر شد، می‌پیوندند، آمازون از آن‌ شرکت هایی نیست که بخواهد از عرصه رقابت عقب بنشیند. هوش مصنوعی Bedrock به طور بالقوه می‌تواند به نفع شرکت‌هایی باشد که می‌خواهند برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کنند، اما ممکن است زمان و پول لازم برای سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را نداشته باشند.
منبع:Zdnet

به این مقاله چند ستاره می‌دهید؟

Bookmark the permalink.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها